Home » Airsoft » Joule rekenmachine

Joule/fps rekenmachine:

In Nederland gelden er andere regels omtrent hoe hard jou Airsoft apparaat mag schieten dan in andere landen. Het komt regelmatig voor dat een Airsoft replica vanuit de fabriek een bepaald aantal FPS schiet. Dit is vaak voor de Nederlandse regelgeving te hard. Dit betekend dat je de Airsoft replica zal moeten (laten)downgraden. Dit is een service die veel erkenningshouders aanbieden gratis of tegen betaling. En bij sommige leveranciers staat het bij de replica vermeld of deze al aan de Nabv normen voldoet.  

Joule/fps calculator

 

Uitleg Rekenmachines:


Hoe de FPS en Snelheid Calculator te gebruiken?

 

Voer het gewenste BB-gewicht en de (snelheid) FPS in en klik op bereken Joule. Resultaat is de bijbehorende snelheid en FPS.

 

Hoe de bereikcalculator te gebruiken

Voer de Joule (Energy)-resultaten van de FPS- en Snelheid-calculator in het veld "Voer FPS & Joule in samen met het BB-gewicht. Klik op berekenen, dit toont het resultaat 1, de geschatte mondingssnelheid in FPS en meter per seconde en het bereik in FPS en m/s van het Airsoft apparaat.

 

 

 

Voer gewicht & fps in.

BB-gewicht (gram):

Snelheid (FPS):

berekenen

Resultaat1

Snelheid (m/s):

Energie (Joule):

 

 

 

 

Voer Gewicht & Joule in.

BB-gewicht (gram):

Energie (Joule):

berekenen

Resultaat 2

Snuitsnelheid

Snelheid (FPS):

Snelheid (m/s):

Bereken het maximale bereik van jou airsoft apparaat.

Feet:

Meters:

De resultaten van "Velocity (m/s)" kunnen ook worden gebruikt om te bepalen welke veer moet worden geselecteerd voor een gewenste FPS. Als u bijvoorbeeld 400 invoert in het vak "Snelheid (FPS)" onder "Voer gewicht & fps in. En op "Berekenen" klikt, krijg je een resultaat van 121,6 in de m/s (Velocity), zoals de meeste Airsoft-veersnelheidsaanduidingen zijn deze gebaseerd op basis van Meters Per Seconde (M) en kun je nu het resultaat afronden en concluderen dat om 400 FPS te bereiken je theoretisch een M120-veer nodig hebt. (Andere interne componenten kunnen de prestaties beïnvloeden, maar het geeft een goede schatting)


De "Bereik"-resultaten van de rekenmachine zijn gebaseerd op het schieten met een Airsoft apparaat met een minimale looplengte van 300 mm in een horizontale positie op ongeveer een meter(3 feet) boven de grond, het resulterende "Bereik"-berekening geeft het einde van de reis aan waar de BB de grond zal raken. De rekenmachine houdt geen rekening met andere externe factoren, zoals wind, die het bereik en de nauwkeurigheid ook beïnvloeden.


Of gebruik onderstaande calculator 

Deze zullen sommige gebruikers prettiger vinden. Omdat deze compacter is en ook andere eenheden ondersteund.

 

Zet de Mass op (G)ram
Velocity op ft/s(feet per second of m/s (meters per second)

En Kinetic energy op (J)oule

Zo kun je alles heen en terug berekenen, Vergeet geen . te gebruiken. 

Voorbeeld: Mass: 0.20 (G) > Velocity 359.398 (ft/s) >Kinetic energy 1.2 (J) 

Je airsoft apparaat schiet met 0.20 gram, 359 fps en  1,2 Joule

Gebruik de tool/link hieronder⬇️(Bij sommige browsers dien je op de naam te klikken)

 

Door middel van een Chronometer word er voor een Skirm of ander airsoft Event jou airsoft replica meestal door een Marshall getest. Schiet deze te hard dan mag je deze niet gebruiken tijdens het evenement.